Nuffnang Ads

Saturday 15 October 2011

43 'Pernahkah anda?'

assalamualaikum.
how is it going? hope life kawan2 goes smoothly...insyaAllah.
dah lama sangat x update entry bonnie. got time, but i need to used it according to priority. so yang mana perlu didahulukan, didahulukan.

'Life' terlalu universal. when we ask 'pernahkah anda?' for sure macam2 tindak balas yang akan diterima oleh si penanya soalan. why i choose this entry title? because it give thousands meaning. in life, ada naik dan turun. kadang kita di atas kadang kita di bawah. when we di atas, what should we do? and when we di bawah what should we do? semua adalah persoalan. apa yang perlu dijawab? berpandukan apa jawapan kita? semua itu terletak pada iman, akal, serta hati.

sebagai manusia kita selalu mengeluh tentang life kita. itu x kena, ini x kena. walhal sepatutnya kita sesama manusia sama ingat mengingati, bahawa dunia adalah pinjaman semata2, apa yang perlu dikejar adalah amalan, bekalan di akhirat kelak. 

Allah, sahabat, rakan, kawan, teman, keluarga, kekasih...antara semua ni, sape yang akan kita cari time kita susah dan senang? pasti yang diutamakan adalah pencipta kita, Allah S.W.T. kemudian keluarga. yang sentiasa sokong dan bantu kita di kala susah dan senang.

sama-sama la kita muhasabah diri, untuk memperbaik diri kita agar esok adalah lebih baik dari hari ini. insyaAllah... ameen...

No comments: