Nuffnang Ads

Friday 11 January 2013

101 "Sacrifice"

Salam alaykum'
Pengorbanan dalam erti kata lain, mengikhlaskan sesuatu untuk dilakukan demi mencapai sesuatu perkara. Pasti semua orang pernaj dan akan melakukan pengorbanan untuk mencapai sesuatu dari sudut positif. Ada juga pengorbanan untuk sesuatu yang negatif, tetapi elakkanlah kerana ianya hanya akan menyusahkan empunya badan.
Same goes to me, before entering my final year being as mechatronic students, yes for sure i've sacrifice something, but the chalenge in final year is subhanallah. Whether you can face it or you fail to face it. But hanis sangat pasti yang setiap pengorbanan yang dilakulan pastinya akan menghasilkan kejayaan yang cemerlang, kerana Allah Maha mengetahui apa yang terbaik dan terburuk untuk kita. Sabar itu separuh daripada iman. Dengan kesabaranlah pengorbanan yang dilakukan akan membuahkan hasil seperti benih yang disemai dan dibaja dengan baik yang akan menghasilkan buah yang baik... Sekian untuk kali ini.

1 comment:

Miss Anna said...

Yes final year is tough.. i had a baby in my final year, had made lots of sacrifices too, and kesabaran jgn cakap la, to the max hehe.. I remember crying in examination hall because I couldn't answer so many questions, was so sure I would fail that paper but surprisingly lulus jugak (",) Allah is always with us, berdoa selalu ok.